Tretorn kaubamärgi ajalugu
Tretorn asutati Rootsis Helsingborgis 1891. aastal. Juba algusest peale on ettevõtte eesmärk olnud pakkuda tooteid, mis taluvad hästi Skandinaavia muutlikke ilmaolusid. Sellest on lihtne järeldada, et kõik Tretorni tooted on ülimalt vastupidavad ja valmistatud kõrgeima kvaliteediga materjalidest. Samas on Tretorni tooted ka väga stiilsed, seega need sobivad kandmiseks nii linnas kui looduses. Ettevõte on enda kohta öelnud – Tretorn on stiilne ja praktiline.
Tretorn on tänapäeval üks suurim mitmeotstarbeliste veekindlate jalanõude tootja ja ettevõte on kogunud populaarsust eelkõige kummikute tootmisega. Just kummikud oli esimene toode, mida Tretorn hakkas tootma suures koguses. 1896. aastal tootis ettevõte seda tüüpi jalatseid lausa miljon paari.
Esimesed tennisepallid
Ettevõte võib uhkusega öelda, et on olnud teerajaja spordijalatsite, kummikute ja ka tennisepallide tootmises juba üle 120 aasta. 1902. aastal, kaks aastat pärast esimeste tossude turule toomist, alustasid Henry Dunker ja Tretorn tennisepallide tootmist. Tennisepallid said populaarseks väga kiiresti ja neid hakati turustama paljudes riikides.
Innovatsioon ja tennisepallide arendus
Ettevõte ei jäänud loorberitele puhkama, vaid jätkas tööd selle nimel, et tooteid veelgi paremaks muuta. 1946. aastal tutvustas Tretorn tennisepalle, mis olid valmistatud võilillekummist. Sellest materjalist valmistatud pall ei olnud tol ajal mitte ainult eksperimentaalne, vaid ka uuenduslik.
Järgmine murrang toimus mõned aastad hiljem, 1955. aastal, kui Tretorn tõi turule rõhuga ja rõhuta tennisepallid. Tegemist on täpselt sama tüüpi pallidega, mida kasutatakse tänapäeval kõikjal maailmas.
Tennise seisukohalt oli ettevõtte ajaloos väga oluline 1977. aasta, mil Tretorni toodetud tennisepallid olid ametlikud pallid Roland Garrose finaalis.
Mõned aastat hiljem tõi Tretorn turule rõhuvabad tennisepallid, mis olid omadustelt võrreldavad rõhuga pallidega. Need tõid ettevõttele tohutult edu paljudes riikides üle maailma. Seda tüüpi palle müüdi enam kui 80 riigis ja müügi kasvutempo oli maailma kiireim.
2002. aastal sai Tretornist WTA ametlik sponsor ning kümmekond aastat hiljem sõlmis ettevõte ametlikud partnerluslepingud mitme ATP ja WTA turniiriga, sealhulgas Hamburgi, Stockholmi, Zagrebi ja Båstadiga.
Tretorn on seega kaubamärk, mis on andnud tohutu panuse tennise arengusse ja sellesse, milline on tennis tänapäeval. Ning ka praegusel ajal jätkab Tretorn tipptasemel tennisepallide tootmist.